Віртуальна книжкова виставка «Літературна спадщина гуманіста, мислителя та педагога Василя Сухомлинського»
В.О. Сухомлинський – автор 41 монографії і брошури, більше 600 статей, 1200 розповідей і казок. Загальний тираж його книг складає близько 4 млн. екземплярів на різних мовах народів нашої країни і світу. В. О. Сухомлинський увійшов в історію української педагогіки як педагог-гуманіст, творець педагогічної системи, в центрі якої перебуває дитина як унікальна особистість. Видатний педагог вбачав мету виховання у розвитку творчих сил і здібностей особистості в умовах колективу й на основі етико-естетичних цінностей, інтересів і потреб, спрямованих на творчу працю і саморозвиток. З позицій гуманізму, загальнолюдських цінностей, витоки яких лежать в українській духовності, її моральних імперативах та культурах, педагог розглянув виховання особистості як пізнання, духовність, працю. В. О. Сухомлинський включив українську народну педагогіку в систему різних педагогічних впливів, вважав її основою формування особистості. Великого значення педагог надавав прищепленню любові до рідного слова. На цій основі створив власні оригінальні форми й методи організації навчання та виховання дітей у школі та в позакласній і позаурочній роботі.
У 90-ті роки ХХ ст. остаточно сформувався напрям в історії педагогіки – «сухомлиністика», в якому, спираючись на творчий доробок видатного педагога, досліджується й поширюється його спадщина, підтримується досвід реалізації й розвиток його ідей в Україні та за її межами.
Основніідеї В. Сухомлинського в педагогіці
o Домашні завдання педагог вважав необхідними, але часу на них має витрачатися менше, ніж на дозвілля учня.
o Оцінка, на думку педагога, має бути позитивним стимулом навчання і ніколи не використовуватись для покарання.
o Улюблений предмет та вчитель, який його читає, має бути в кожного учня. З цього предмета він краще за інших вчиться, читає додаткову літературу чи отримує окремі завдання від учителя.
o Книга й робота з нею — найнеобхідніше в учінні. Дітей треба навчати вибирати книгу, читати й перечитувати її. Читання — це віконце, крізь яке діти бачать і пізнають себе.
o Виховання в праці — це перш за все прищеплення любові до праці, зближення розумової і фізичної праці. Праця має згуртовувати дитячий колектив, бути посильною і радісною, до неї можна залучати дітей різного віку.
Сухомлинський В. Серцевіддаюдітям / В. Сухомлинський. – Харків: Акта, 2012. – 563 с.
Книга “Серцевіддаюдітям” – педагогічне кредо і водноразпедагогічнийзаповіт ВасиляОлександровичаСухамлинського. Авторрозказує про вихованнялюдини – с того часу, як тапобачиласвіт, і до їїгромадянськоїзрілості. Червоною ниткою крізь цю працю проходить ідея становлення душевного стрижня людини – її думок, переконань, почуттів, естетичних поглядів і смаків. Автор вчить як виховати Щасливу Людину, як досягти того, щоб у нашому суспільстві не було жодної людської особистості з порожньою душею.
Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1988. – 304 с.
У книзі видатного радянського педагога подаються поради з питань організації, змісту, форм, методів і прийомів навчально-виховної роботи, самовиховання учнів, формування в них комуністичних ідеалів, виховання громадянського обов’язку. Широко висвітлюється в цьому плані досвід Павлиської середньої школи. Цікавими є розділи: “Як боротися з лінощами”, “Як берегти дитяче довір’я”, “Умійте зробити доброчесність привабливою”, “Що можна й чого не можна обговорювати в шкільному колективі”,”Як виховувати самодисципліну в розумовій праці”.
Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка / В.О.Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1978. – 264 с.
Книга присвячена питанням сімейного виховання, розробленим видатним педагогом В. О. Сухомлинським. До неї увійшли: незакінчена і неопублікована праця «Батьківська педагогіка» (перший розділ «Що ми залишаємо в серцях своїх синів, батьки?»), а також статті, написані в 1965— 70 роках, частину з яких не було опубліковано (розділи II—VI). Висвітлюються актуальні проблеми виховання дітей у сім’ї, питання спільної роботи школи, сім’ї і громадськості. Розрахована на батьків, учителів, працівників органів народної освіти і всіх, кого цікавить проблема виховання молодого покоління.
Сухомлинський вважав, що головною причиною дитячої бездоглядності й правопорушень є низька педагогічна культура сімейно – шкільного виховання; Нема батьків, які б не хотіли, щоб їхні діти виросли хорошими людьми, чесними трудівниками, корисними суспільству; Звичайно є важкі сім’ї, але немає батьків невиправних, в душі яких не залишилося й доброї іскри. Перетворити цю іскру у смолоскип – ось болісно важке, але благородне завдання педагога. Завдання педагогів є навчання батьків як виховувати дітей.
Сухомлинский В.А. Сердцеотдаюдетям. Рождениегражданина. Письма к сыну / В.А. Сухомлинский. – К.: Рад. школа, 1985. – 557 с.
Твори, представлені у виданні – своєрідна трилогія, але кожна з праць – окремий, самостійний й закінчений твір. Твори належать до головних праць Василя Сухомлинського, що дають уявлення про педагогічну систему видатного педагога-гуманіста та про його особистість як теоретика й педагога-практика. Глибокий внутрішній зв’язок творів, що увійшли в трилогію, дозволяє зрозуміти, як Сухомлинський вирішував проблеми формування, розвитку та виховання, навчання й освіти дітей в єдності з потребами суспільства. Видатним-педагогом виокремлено три найважливіші складові виховного процесу: педагог – вихованець – колектив.
Сухомлинский В. А. Каквоспитатьнастоящегочеловека (Советывоспитателям) / В. А. Сухомлинский. – К.: Рад. школа, 1975. – 235с.
Книга складається з циклу бесід, присвячених формуванню у дітей високих моральних якостей і норм поведінки. Розглядаючи проблеми морального виховання особистості, Василь Сухомлинський наголошує на взаємозв’язку морального й інтелектуального розвитку школярів, ролі трудової діяльності у формуванні їх етичної свідомості; розкриває форми і методи роз’яснення школярам головних моральних понять.
Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором / В.О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1988. – 284 с.
Висвітлено питання організації навчально-виховного процесу в школі і керівництва ним. Автор ділиться з молодими керівниками шкіл досвідом роботи, своїми міркуваннями про виховання й навчання учнів, розкриває особливості творчої праці учителя, педагогічного колективу. Василем Сухомлинським пред’явлено дуже високі вимоги до особистості педагога як керівника та організатора навчально-виховного процесу.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1976-1977.
В першому томі розміщено твори «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості», в якому В. О. Сухомлинським досліджено комплекс проблем, пов’язаних з центральною ідеєю виховання – ідеєю всебічного розвитку особистості; «Духовний світ школяра», який є підсумком багаторічного вивчення життя і діяльності учнів школи, де автор працював учителем, завучем і директором школи й протягом багатьох років вивчав численні учнівські колективи різного віку, а також досвід виховної роботи вчителів та класних керівників інших шкіл; «Методика виховання колективу», де проаналізовано громадянську основу та принципи виховання шкільного колективу. Висвітлено процес формування виховного впливу колективу на особистість: процес соціалізації, спілкування в колективі; духовне й трудове життя колективу. Особливу увагу приділено ролі особи вчителя, педагогічного колективу в духовному житті колективу вихованців.
В другому томі надруковано такі праці:«Формування комуністичних переконань молодого покоління»,«Як виховати справжню людину»,«Сто порад учителеві».
В третій том увійшли широко відомі твори В. О. Сухомлинського, які тематично пов’язані між собою й складають своєрідну трилогію, в якій автор порушує актуальні проблеми виховання дитини, підлітка, юнака: «Серце віддаю дітям», «Народження громадянина», «Листи до сина».
В четвертій книзі узагальнено багаторічний досвід навчально-виховної роботиПавлиської середньої школи, а також твір«Розмова з молодим директором».
В 5 томі подано зібрання педагогічних статей В. О. Сухомлинського, які були надруковані у періодичних виданнях у період з 1952 по 1971 рр. У статтях розглянуто теоретичні й практичні питання виховання й навчання учнів, визначено пріоритети шкільного виховання, серед яких значне місце відводиться духовно-моральному вихованню.
Сухомлинський В.О. Я розповім вам казку… Філософія для дітей / В.О. Сухомлинський. – Харків: Школа, 2016. – 576 с.
Це видання – найповніша на сьогодні збірка творів для дітей талановитого педагога, чудового вихователя Василя Сухомлинського.
Книга, зібрана з усіх доступних наразі джерел, була укладена згідно з авторським баченням структури такого видання та відповідно до реалій сьогодення.
Творчий спадок Василя Олександровича буде корисним і цікавим для всіх: учителів, батьків, але передусім – для самих дітей…
Книга складається з декількох розділів
1. Джерела розвитку дитини.
2. Краса – радість нашого життя. Оповідання і казки
3. Дитина у світі і світ у дитині. Оповідання і казки
4. Батьки і діти – гармонія любові та волі. Оповідання і казки
5. Як розвивати моральні цінності. Оповідання і казки
6. Школа – це жива думка і дитина в ній – мислитель. Оповідання і казки
7. Щоб у серці жила Батьківщина. Оповідання і казки
У кожному розділі крім оповідань і казок є 5-15сторінок призначених для батьків та вихователів.
Сухомлинский В.А. О воспитании / В.А. Сухомлинский – М.: Политическаялитература, 1982 – 270 с.
Читач отримає можливість познайомитись з думками педагога про виховання дітей в сім’ї та школі, знайде практичні поради та роздуми про проблеми педагогіки. Корисними будуть розділи про навчання, працю, красу, колектив, мораль і переконання.
Сухомлинский В.А. Книга о любви / В.А. Сухомлинский – М.: Молодаягвардия, 1983 – 191 с.
В основу книги покладено до сих пір не опублікований рукопис відомого радянського педагога В.О. Сухомлинського. Важливість пропонованої роботи полягає в цілісному висвітленні проблеми почуття любові, в тісному її зв’язку з актуальними соціальними та ідеологічними питаннями, з актуальними педагогічними проблемами, з необхідністю формування активної життєвої позиції молодої людини. Книга розрахована на читачів різного віку, особливо на юнацтво. Сухомлинський так писав про любов: «Любов шляхетна тільки тоді, коли вона сором’язлива»,«Закоханий у себе не може бути здатний на справжню любов»,«Перш ніж полюбити в дівчині жінку, полюби в ній людину».
22 січня - День соборності україни
ЛУНАЄ ПІСНЯ СОЛОВ'ЇНА
І ВІТЕР ВІЄ СТЕПОВИЙ
МОЯ СОБОРНА УКРАЇНА
ЗНОВ ЗУСТРІЧАЄ ДЕНЬ НОВИЙ
30 ВЕРЕСНЯ - ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕНЬ БІБЛІОТЕК
ПРЕМУДРОСТЕ ЗЕМНА, БІБЛІОТЕКО!
ВІВАТ ТОБІ, ХРАНИТЕЛЬКО СВЯТА!
ДО ТЕБЕ ЙДУТЬ ІЗ БЛИЗЬКА,
І ЗДАЛЕКА, ЩОБ ПОЧЕРПНУТЬ ВІД ТЕБЕ ЛИШ ДОБРА!
26 КВІТНЯ - 31 РІЧНИЦЯ ТРАГЕДІЇ НА ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ АТОМНІЙ СТАНЦІЇ
9 БЕРЕЗНЯ - 203 РОКИ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
У РОСЯНІ ВІНКИ ЗАПЛЕТЕНІ СУЦВІТТЯ
ДО НІГ ТОБІ, ТИТАНЕ, КЛАДЕМО
МИ ЧУЄМО ТЕБЕ, КОБЗАРЮ,
КРІЗЬ СТОЛІТТЯ,
ТЕБЕ СВОЇМ СУЧАСНИКОМ ЗВЕМО.
25 ЛЮТОГО - 146 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ
НА ШЛЯХ Я ВИЙШЛА
РАННЬОЮ ВЕСНОЮ,
І ТИХИЙ СПІВ
НЕСМІЛИЙ ЗАСПІВАЛА...
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
НА ШЛЯХ Я ВИЙШЛА
РАННЬОЮ ВЕСНОЮ,
І ТИХИЙ СПІВ
НЕСМІЛИЙ ЗАСПІВАЛА...
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
РАННЬОЮ ВЕСНОЮ,
І ТИХИЙ СПІВ
НЕСМІЛИЙ ЗАСПІВАЛА...
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
22 СІЧНЯ - ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ
ГОРИТЬ СВІЧА,
І ОГОРТАЄТЬСЯ ЖУРБОЮ.
ОСІННІЙ ДЕНЬ ПРОМЕРЗЛОЮ ХОДОЮ У СЕРЦЕ СТУКА.
ПАМ'ЯТЬ ПРО ПОМЕРЛИХ,
ЗАМУЧЕНИХ ГОЛОДНИМ ТРИДЦЯТЬ ТРЕТІМ
9 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ І МОВИ
14 ЖОВТНЯ - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА
СЛАВА КОЗАЦЬКА НЕ ВМРЕ, НЕ ПОЛЯЖЕ...
30 вересня - Всеукраїнський день Бібліотек
УСЕ, ЩО Є КРАЩОГО В КОЖНІЙ ЛЮДИНІ, ЦЕ ВСЕ ВІД КНИГИ, ВІД БІБЛІОТЕКИ
Травень 2016
для казок не існує кордонів і перепон - тому вони вільно мандрують різними країнами, у своїй торбинці казка несе вічні істини, загальнолюдсбкі цінності. У ній завжди добро, мудрість, краса, любов, справедливість перемагають зло і потворна казка навчає нас мріяти і бачити світ
по - особливому
ЛЮТИЙ - 2016
ТВІЙ ГОЛОС В ПІСНІ НАШІЙ, НАШОМУ ЖИТТІ ТВОЯ ЗОРЯ ЦВІТЕ НАД РІДНИМ КРАЄМ, ТАК!ТИ ЖИВИ!ТИ БУДЕШ ВІЧНО
ЖИТИ! ТИ В СЕРЦІ МАЄШ ТЕ, ЩО НЕ ВМИРАЄ
30 ВЕРЕСНЯ - ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕНЬ БІБЛІОТЕК
БІБЛІОТЕКА...СЕРЦЕ ЗАВМИРА,
КОЛИ ПІРНАЮ В ТИШУ ТАЄМНИЧУ
КОЛИ ПІРНАЮ В ТИШУ ТАЄМНИЧУ
СВЯТИЛИЩЕ ПІЗНАННЯ І ДОБРА,ЩО
ЩО В МАЙБУТТЯ ЧЕРЕЗ МИНУЛЕ КЛИЧЕ...КНИЖКОВИЙ ВЕРНІСАЖ ''УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО: ВІДГОМІН ВІКІВ''
ПРОЙШЛИ ВІКИ.КОЗАЦЬКА СЛАВА
КАРБУЄТЬСЯ В ЖИТТЯ НОВЕ
ВОНА БЕЗСМЕРТНА Й ВЕЛИЧАВА
ВИСТАВКА - ПЕРСОНАЛІЯ ''ЗГАДАЙМО СЛАВЕТНИХ ГЕТЬМАНІВ СПРАВИ''
9 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ І МОВИ
ВІДКРИЙ, О РІДНА МОЯ МОВО,
СВОЇ СКАРБНИЦІ ЗОЛОТІ!
СВОЇ СКАРБНИЦІ ЗОЛОТІ!
ЯК НЕ ТВОЄ СПІВУЧЕ СЛОВО,
ТО ЩО ВАЖЛИВІШ У ЖИТТІ?
Я БІЛЬШ РОСТИМУ, ЯК ЛЮДИНА,
ЧИМ БІЛЬШЕ ЗНАТИМУ Я МОВ.
ТА ПЕРШЕ СЛОВО - УКРАЇНА!..
МОЯ КВІТУЧА БАТЬКІВЩИНА,
МОЄ ЖИТТЯ, МОЯ ЛЮБОВ!
ЛИСТОПАД - 2015
ДО ДНЯ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРУ ТА ПОЛІТИЧНИХ РЕПРЕСІЙ В НАШІЙ БІБЛІОТЕЦІ ПРЕЗЕНТОВАНО КНИЖКОВУ
ВИСТАВКУ ''ГОЛОДНИЙ РІК, ГОЛОДНИЙ ВІК''.
ПАМ'ЯТЬ - НЕСКІНЧЕННА КНИГА, В ЯКІЙ ЗАПИСАНО ВСЕ: І ЖИТТЯ ЛЮДИНИ, І ЖИТТЯ КРАЇНИ. ОДНІЄЮ З ТАКИХ СТОРІНОК БУВ ГОЛОДОМОР 1932 - 1933 р.
НА КНИЖКОВІЙ ВИСТАВЦІ
ПРЕДСТАВЛЕНО КНИГИ, ПУБЛІКАЦІЇ ПРО ГЕНОЦИД УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ, СПОГАДИ І СВІДЧЕННЯ ОЧЕВИДЦІВ ТИХ, ХТО У ПАМ'ЯТІ КРІЗЬ РОКИ ПРОНІС БІЛЬ ТА СТРАЖДАННЯ.
Немає коментарів:
Дописати коментар